Marc de Visser, Future Icecream

‘We willen verrassen met vernieuwende ijsconcepten’

De trend naar puur en gezond wordt ook in het ijssegment steeds meer zichtbaar. Niet in de laatste plaats dankzij de inspanningen van Future Icecream. Voor Snackbar van de Toekomst stelde de distributeur van innovatieve ijsconcepten een mooi assortiment samen.

In alles wat Marc de Visser zegt weerklinkt de liefde voor het vak. Dat is mooi, want de ambitie van Future Icecream is groot. ‘Als distributeur willen we de markt verrassen met vernieuwende ijsconcepten’, verduidelijkt hij. ‘Met gezondere alternatieven, om precies te zijn. Pure ijsproducten dus, waar geen suikers of andere additieven aan zijn toegevoegd . ‘ De Visser lijkt aardig in zijn missie te slagen. In relatief korte tijd is het productportfolio met namen als Ice Crime, Pip Organic en Sikou flink gegroeid. Niet verwonderlijk, want vooral in landen als Duitsland, België, Engeland en Frankrijk worden met regelmaat innovatieve en verantwoorde concepten ontwikkeld. En maar al te graag laten die partijen hun producten in de Benelux vermarkten door Future Icecream.

 

Hoe zijn de contacten met Snackbar van de Toekomst ontstaan?

‘Als je je zoals Future Icecream richt op puur, gezond en duurzaam kun je eigenlijk niet om Marco Agema heen. Dergelijke ondernemers zijn in Nederland heel dun gezaaid. Door zijn visie en uitgesproken mening is Marco voor mij een belangrijke sparringpartner geworden. Als ik  tegen iets nieuws aanloop breng ik hem altijd op de hoogte. Puur om zijn mening te peilen. Hoe kijk jij er tegenaan? Hoe en waarom zou het succesvol kunnen zijn? En hoe zou jij het inpassen in het concept van Snackbar van de Toekomst? Marco weet precies wat er leeft en speelt in de fastservice markt en wat op termijn, dus langer dan één seizoen, bij mij klanten zou kunnen werken. Doordat ik zaken doe met verschillende landen heb ik een wat internationalere blik. Wij vullen elkaar wat betreft kennis dus goed aan.’

 

Wat maakt Snackbar van de Toekomst voor jou tot een waardevol initiatief?

‘Om ondernemers te helpen om een “gezonde” propositie succesvol te maken is het cruciaal dat een markante persoonlijkheid als Marco Agema de kar trekt. Er wordt heel veel gepraat en theoretisch onderbouwd. We weten allemaal dat het gezonder en duurzamer moet. Dat we meer waarde in de keten moeten creëren. Snackbar van de Toekomst maakt het echter heel concreet en tastbaar. Onder meer door met een inspiratiewagen door het land te reizen. Op die manier wordt een brede doelgroep bereikt. Door mensen producten ook daadwerkelijk te laten ervaren en te proeven is de communicatiewaarde vele malen groter dan wanneer je in een of ander blad moet lezen dat het anders moet. ‘

 

Hoe ziet jullie samenwerking er concreet uit?

‘Future Icecream heeft voor Snackbar van de Toekomst een doordacht ijsassortiment samengesteld. Een assortiment waarvan wij denken dat het in de hedendaagse fastfoodcultuur de juiste snaar raakt. Het gaat in dit geval om twee ijsconcepten: Sikou en Pip Organic. Sikou is ambachtelijk biologisch roomijs uit België, gemaakt van niet-gestandaardiseerde rauwe melk en rauwe room. De ijsjes en refreshments van Pip Organic, ontwikkeld door van oorsprong Engelse sappenmakers, zijn gemaakt van ingevroren 100% natuurlijk en biologisch sap. Net als Sikou bevatten ze vanzelfsprekend geen toegevoegde suikers of andere toevoegingen.’